آقای رییس جمهور

آقای رییس جمهور

به امید طلوع دیگر
آقای رییس جمهور

آقای رییس جمهور

به امید طلوع دیگر

احمدی‌نژاد در آخرین گفتگوی زنده تلویزیونی خود با مردم:

احمدی‌نژاد در آخرین گفتگوی زنده تلویزیونی خود با مردم:
رئیس جمهور گفت: من به عنوان خادم ملت، هیچ سندی را که علیه منافع ملت و ارزشهای حاکم بر کشور باشد، امضا نکرده ام و من و تمامی همکارانم به عهدهایی که بستیم وفادار بودیم.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدی نژاد رییس جمهور در آخرین گفتگوی زنده تلویزیونی از شبکه اول سیما درباره عمل به تعهدات خود و همکارانش گفت: در سال 84 و 88 ما کمترین قول های اجرایی را به مردم دادیم در حالی که عده ای وعده پول دادن مطرح می کردند اما ما وارد این مسائل نشدیم.

وی ادامه داد: من به مردم قول دادم همه وجودم را وقف خدمت کنم و متعهد شدم که با همه تلاش پای منافع ملت خواهم ایستاد و از عزت ملت و تمامیت کشور دفاع خواهیم کرد و سرگرم مسائل شخصی و گروهی نخواهیم شد.

رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به توانمندی های عظیم کشور ما قول دادیم که استعدادهای موجود در کشور شکوفا شود و اکنون این مردم هستند که باید قضاوت کنند.

احمدی نژاد گفت: قول و قرارهایی بین من و مدیران اصلی دولت بر میثاق هایی بود که بین خود بستیم و در چند مورد با هم تفاهم کردیم.

وی اظهار داشت: اولین قول ما خدمت گذاری بود و در تمام دوره ای که در دولت هستیم زندگی خود را وقف ملت کنیم که قریب به اتفاق همکاران در این مورد به عهد خود وفا کردند.

  

*این دولت پاک ترین دولت تاریخ کشور است

احمدی نژاد تصریح کرد: من و همکارانم قول و قرار گذاشتیم تا پاک و پاک دست باشیم و امروز با اطمینان می گویم که این دولت پاک ترین دولت تاریخ کشور است.

رئیس جمهور ادامه داد: خیلی ها تلاش کردند وصله هایی به دولت بچسبانند اما به لطف خدا موفق نشدند و وقتی کسی دنبال کارهای دیگری نباشد مصونیت هم پیدا می کند.

احمدی نژاد ادامه داد: من و همکارانم قول داده بودیم در دوره ماموریت هیچ کس به دنبال کارهای شخصی اقتصادی نباشد و همه نیز براین عهد خود وفادار بودیم.

رئیس جمهور گفت: ما قول دادیم از مظلوم دفاع کنیم و در برابر زیاده خواهان بیاستیم که در این زمینه نیز خوب عمل کردیم.

وی افزود: با هم قول و قرار گذاشتیم بر عدالت پافشاری کنیم و در هر کاری کل کشور و کل مردم را در نظر بگیریم و تحت تاثیر اطرافیان نباشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: من و همکارانم قول دادیم که به ارزش های الهی، انقلابی وفادار بمانیم و امروز در روز پایانی دولت بسیاری از همکاران من حتی از روز اول وفادارتر و مومن تر به ارزشهای الهی و انقلاب هستند و ادبیات این دولت ادبیات ارزشی، انسانی و سرشار از آرمان های الهی است.

احمدی نژاد اظهار داشت: ما قول داده بودیم همه کارها را با کارشناسی و دقت حداکثری انجام دهیم و در همه کارها منافع عموم مردم را در نظر گرفته و تحت تاثیر فشارها، تقاضاها و تمایلاتی که می خواهد ما را از سقوط عموم منحرف کند، قرار نگیریم.

وی افزود: من می توانم همین جا شهادت بدهم که اکثر قریب به اتفاق همکاران من به عهد خود وفا کرده اند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما قول دادیم مردمی بوده و در کنار مردم و برای مردم باشیم و همینطور نیز بوده است.

*هیچ سندی که علیه منافع ملت باشد امضا نکردم

وی ادامه داد: من به عنوان خادم ملت هیچ سندی را علیه منافع ملت امضا نکردم و هیچ کس نمی تواند سندی بیاورد که علیه تمامیت ملت و ارزشهای حاکم بر کشور باشد.

احمدی نژاد گفت: ما به عهدی که بستیم وفادار ماندیم ما سوگند خوردیم از امانتی که ملت به ما سپرده است نگهداری کنیم و مثل یک نگهبان امین آن را به منتخب بعدی ملت بسپاریم که ما با آرامش و اطمینان این امانت را فرد بعد خواهیم سپرد و همه توان خود را برای صیانت از امانت ملت به کار گرفتیم البته نمی گویم که همه جا موفق شدیم بالاخره همه کارها دست ما نبود اما همه توانمان را برای وفای به عهدمان به کار گرفتیم.

وی ادامه داد: ما قول داده بودیم هیچ تصمیمی را از روی احساسات نگیریم و براساس منافع شخصی، گروهی و دسته ای تصمیم نگیریم و واقعا همه دولت به این عهد وفادار بوده است و هیچ وقت از روی احساسات تصمیم نگرفتیم.

احمدی نژاد اظهار داشت: ما خیلی عاطفی بودیم و وقتی کودکی را کنار خیابان و یا هر مشکلی را می دیدیم قلبمان به تپش می افتاد اما هیچ وقت از روز احساسات برای کشور تصمیم نگرفتیم بلکه تصمیماتمان با کار کارشناسی و دقت گرفته شد و گاهی برای تعیین یک شاخص دهها جلسه تشکیل می شد.

وی افزود: ما واقعا سعی کردیم به تعهدات خود عمل کنیم و عهدی که با مردم بستیم وفادار بمانیم.

احمدی نژاد با توجه به مسئولیت سنگین قوه مجریه و رئیس جمهور و شرایطی که در آن کار شد گفت: این بحث دارای ابعاد گوناگونی است چراکه مسئولیت ها و اختیارات باید متوازن باشد یعنی هر مسئولیتی معادلش اختیاراتی لازم دارد و اینکه این امر در قانون اساسی چگونه است، نیازمند بحث حقوقی است.

رئیس جمهور ادامه داد: فشار بر روی دولت بسیار زیاد بود و بارهای سنگین مسئولیت بر دوش آن بود به طوری که دو سال است ما می گوییم فشار خارجی وجود دارد اما بسیاری حتی حاضر نیستند به این موضوع اذعان کنند در حالی که در این شرایط همه باید به یکدیگر کمک کرده و فشارها را کاهش دهیم.

* دولت ما اهل گلایه نیست و روش ما سکوت بود

احمدی نژاد تصریح کرد: مطالب بسیاری علیه دولت ما گفته شد اما دولت ما اهل گلایه نیست و روش ما سکوت بود که این سکوت آگاهانه و متعهدانه بوده است چراکه با توجه به شرایط کشور و شرایط منطقه پرداختن به منازعات کار صحیحی نیست.

احمدی نژاد گفت: تبلیغات منفی علیه دولت بسیار زیاد بود و من احتمال می دهم ادامه هم پیدا کند و حتی ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه تشدید هم بشود اما روش من همان روش قبلی است چراکه فکر می کنم کشور نیامند همبستگی، همدلی وهمکاری است.

رئیس جمهور گفت: دولت متعلق به همه و ملت است و هر دولتی که سر کار بیاید باید دست به دست هم دهند و یاری کنند تا کشور از شرایط مختلف عبور کند حتی اگر کشور در شرایط عادی بود ما نیازمند همدلی و همراهی برای افزایش سرعت پیشرفت کشور بودیم.

وی با اشاره به دیدار وزرای دولت خود با رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: برای اولین بار پس از انقلاب تمامی وزرا و معاونین دولت با رئیس جمهور منتخب دیدار کردند و هرچقدر از وی اطلاعات خواستند در اختیارش گذاشتند.

وی افزود: من هم در دولت گفتم هرچقدر توان داریم باید از دولت آینده پشتیبانی کنیم و معتقدم که کارها باید با همدلی وهمکاری پیش برود.

*اموالم اکنون همان هایی است که در آن سال گفتم

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی که از اموال و دارایی اش شد گفت: من سال 84 اموال و دارایی های خود را اعلام کرده ام و اموالم اکنون همان هایی است که در آن سال گفتم اما تغییرات اندکی داشته است.

وی ادامه داد: خانه ای در نارمک دارم که کل زمینش 175 متر است که این خانه قدیمی را در چهار واحد ساختیم تا با فرزندانم در آن زندگی کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: ساخت این واحدها را با دریافت وام بانکی و صندوق نهاد و با کمک فرزندانم انجام دادیم و این وظیفه هر پدر و مادری است که فرزندان خود را زیر بال و پرش بگیرد و البته خواسته همه ایرانی ها است.

احمدی نژاد افزود: پسر بزرگم مهندس عمران است و در یک شرکت کار می کند پسر کوچکم مهندس مکانیک و دخترم مهندس برق است و البته همسرم نیز مهندس است دامادمان نیز پزشک عمومی است که دست به دست هم این چهار واحد را ساختیم تا همه با یکدیگر زندگی کنیم.

رئیس جمهور در ادامه درباره اموال و دارایی های دیگرش گفت: آنچه اعلام کرده بودیم اکنون باذکر تغییرات بیان کردم که البته تغییرات را طی نامه ای به رئیس قوه قضاییه اعلام خواهم کرد.

*فردا به خانه ام در نارمک خواهم رفت

رئیس جمهور درباره اینکه پس از برگزاری مراسم تحلیف چه خواهد کرد؟ گفت: نزدیک افطار است و به منزلمان می رویم چراکه ما اساسمان را منتقل کردیم و امشب شب آخری است که در این جا مستقریم و فردا به خانه ام در نارمک خواهم رفت.

وی درباره فعالیتش بعد از پایان دولت اظهار داشت: ما همواره در خدمت کشور خواهیم بود و هر زمان مردم صلاح بدانند در هر کار و هر جایی در خدمت ملت خواهیم بود اما یکی از کارهای اصلی ام بعد از دوران ریاست جمهوری همان دانشگاه ایرانیان است.

وی افزود: من یک عضو کوچک از خانواده دانشگاه هستم و از آنجا به پاستور آمده ام و بالاخره باید به کار اصلی خود برگردم و از مدتها قبل به این امر اندیشیده ام و رایزنی ها و گمانه زنی های زیادی هم در این باره مطرح شده است اما من به دنبال جایی بودم که بتوانم بیشترین خدمت را به کشور بکنم.

رئیس جمهور اظهار داشت: فکر من این بود که به سمت کارهای پژوهشی بروم و در حد بضاعت خود بتوانم به پیشرفت کشور کمک کنم که این کار در قالب تاسیس دانشگاه عملی است.

رئیس جمهور با اشاره به اخذ مجوزهای دانشگاه خود تصریح کرد: اکنون در حال انجام اقدامات مربوط به این دانشگاه هستیم و هدف ما جذب دانشجو در داخل و خارج است و به دنبال پرداختن به تحصیلات تکمیلی هستیم.

*پول تاسیس دانشگاه از آسمان می اید/ از جاهای مختلف مختصر کمک هایی نیز دریافت کردیم 

احمدی نژاد درباره تامین هزینه های این دانشگاه گفت: پول این دانشگاه از آسمان می آید و من و همکارانم که این دانشگاه را تاسیس کردیم چیزی نداشتیم و به همین دلیل یک ساختمان موقت از دولت برای آن گرفتیم.

رئیس جمهور افزود: تاسیس دانشگاه هزینه های فراوانی دارد البته ما از جاهای مختلف مختصر کمک هایی نیز دریافت کردیم اما تصمیم گرفتیم این دانشگاه را به دوش مردم بیاندازیم و از خدا خواستیم راهی باز کند که همه مردم در این زمینه مشارکت کنند.

احمدی نژاد ادامه داد: حتی مخالفین دولت می توانند حداقلی را مثلا دو هزار تومان در این دانشگاه مشارکت کنند به طوری که این دانشگاه می تواند 76 میلیون سهام دار داشته باشدو به طور متناوب گزارش کار ملت داده خواهد شد که ما در بانک ملت شعبه فلسطین شمالی شماره حساب 95/47016864 ایجاد کردیم.

*ما که همیشه سابق بودیم/بدهکار عظمت و استقلال ایران و انقلاب بوده و هستیم

احمدی نژاد درباره اینکه از فردا از رئیس جمهور ایران به رئیس جمهور سابق تبدیل خواهد شد گفت: ما که همیشه سابق بودیم البته این کلمه دو معنا دارد یکی به معنای گذشته و دیگری به معنای کسی است که سبقت می گیرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: من هیچ احساس خاصی ندارم و هیچ وقت در فکر و ذهنم جایگاه ریاست جمهوری بالاتر از مردم و جایگاه های دیگر نیست ما در این دوره بدهکار عظمت و استقلال ایران و انقلاب بوده و هستیم و از فرداشب نیز برای انقلاب تلاش خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: تغییر عناوین در مسئولیت ها تغییری ایجاد نخواهد کرد البته شاید مسئولیتم مقداری سبک شود و دیگر متعهد به 76 میلیون نباشم الان تعهدم عمومی است و به ارزش های انقلاب، ایثارگران، شهدا است.

وی درباره اینکه در این 8 سال سخترین روزش چه روزی بوده است؟ گفت: روزهای سخت زیاد بوده است من به چند نمونه اشاره می کنم و شما بگویید کدام یک از آنها سخت تر است.

وی افزود: زمانی که می بینیم فردی نیازی دارد و امکان برآورده شدن آن نیست و یا وقتی جمعی از مردم درسختی هستند و ما نمی توانیم آن گونه که دلمان می خواهد آن را برطرف کنیم برای ما خیلی سخت است.

رئیس جمهور ادامه داد: در حادثه ای که اخیرا برای سه نفر از جوانان ما به وجود آمد من بلافاصله بعد از مطلع شدن ساعت 1:30 بامداد به یکی از سفرا تلفن کردم و گفتم در این شرایط که حتی ثانیه ای مهم است چرا خوابیده ای؟

*ما همه تلاش خود را به کار بستیم اما نتوانستیم همه فشارها رابرداریم

احمدی نژاد ادامه داد: زمانی که فشارهای اقتصادی دشمن بخشی از زندگی مردم را دچار مشکل کردند ما همه تلاش خود را به کار بستیم اما نتوانستیم همه فشارها رابرداریم و این وضع برای ما بسیار سخت بود.

وی درباره شیرین ترین و لذت بخش ترین روزها در دوران ریاست جمهوری اش گفت: هر روزی که شاهدی وخوشحالی مردم را می دیدیم بهترین و زیباترین روز ما بود البته روزهای پیروزی زیادی داشتیم مثلا روزی که ایران هسته ای شد و امروز در تاریخ ماندگار شد و همه ملت را خوشحال کرد.

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که تلخ ترین تصمیمی که علی رغم میل باطنی خود گرفتید چه بود؟ گفت: اینکه سود بانکی را بالا بردن برای من خیلی سخت بود چراکه من این تصمیم را نگرفتم اما آن را به حساب من گذاشتند و در قانونی که نوشتند تقریبا این اختیار را از رئیس جمهور گرفتند.

وی درباره اینکه جدا کردن کدام یک از همکارانش برایش سخت بود پاسخ داد: برای من جدا شدن همه آنها سخت بود و دوست داشتم همه در دولت بمانند و هیچ کدام از دولت جدا نشوند و در حال حاضر نیز همه را دوست دارم و جزو دوستان خوب و دلسوز من هستند اما کسی که جدایی اش برای ملت نیز تلخ بود کنار گذاشتن شیخ الاسلام بود که فردی مومن و با صفا بود قربانی چیزهای دیگری شد و واقعا حق او نبود که این گونه شود.

*از همه همکارانم راضی هستم البته نسبت علاقه متفاوت است

احمدی نژاد افزود: من از همه همکارانم راضی هستم البته نسبت علاقه متفاوت است و نمی توانم بگویم علاقه ام به همه یکسان بوده است البته من علاقه شخصی ندارم البته این ویژگی های افراد، نوع نگاه، تلاش ها و تعهدات آنهاست که علاقه ایجاد کرده است.

وی افزود: من شیفته تمامی همکارانم هستم اما نمی توانم انکار کنم که به بعضی ها بیشتر علاقمندم.

در ادامه این گفتگو مجری برنامه مرتضی حیدری از احمدی نژاد خواست درباره هر کلمه ای که مطرح می کند جمله ای کوتاه بیان کند:

ایران: فرهنگ، عظمت و عشق است.

آمریکا: امیدوارم اصلاح شود البته مردمان آمریکا مردمان خوبی هستند اما فعلا قدرت در آنجا دست انسان های صالح نیست.

اسرائیل: من این کلمه را به رسمیت نمی شناسم.

ملت ایران: عظمت، شجاعت، مهربانی و هنر است و واقعا می توان همه زیبایی های انسانی را در روح جمعی ملت ایران دید.

کار: جوهر انسان است.

ریاست جمهوری: نوکری و خادمی ملت.

دانشگاه: یعنی آرامش.

میز: میز را باید "بان" نگاه کرد میزبان یعنی کسی که مواظب میز است میز ابزار کار است و چیز مهمی نیست.

هلی کوپتر: خیلی خاطرات دارد و تمام چاربند آدم را می لرزاند و ابزار خوبی است که در جابه جایی ها خیلی به ما کمک کرد و جا دارد در این جا از همکاران خود در آشیانه جمهوری اسلامی ایران، هواپیمای جمهوری اسلامی و هواپیمای آسمان تشکر کنم که فداکاری بسیار کردند و جان خود را گذاشتند.

سفر: شناکردن در اقیانوس و تنفس.

رسانه: رسانه چند پهلوست و در حال حاضر مانند فضای تنفسی است که باید در جامعه باشد و انسان بدون رسانه نمی تواند زندگی کند.

سازمان ملل: مرکز مدیریت جهانی است که امروز متاسفانه آن طوری که باید مدیریت نمی شود.

انرژی هسته ای: به خودی خود انرژی است که خداوند قرار داده است تا بتوانیم از آن استفاده کنیم امام برای ملت ما معنای عزت و استقلال می دهد.

میدان پاستور: باور کنید که تا کنون این میدان را به درستی ندیده ام ما فقط به کار نگاه می کنیم نه به دیوار.

خانواده: همه چیز است.

فاطمه: هم مادرمان و جدمان است.

فاطمه قادری: مادر عزیزمان است که عاشق او هستیم.

جوان ایرانی: جوان ایرانی سنبل پاکی، اراده، استعداد، هوشمندی، حرکت روبه جلو است.

زن ایرانی: مظهر پاکی، وفاداری و محبت و عشق.

محمود احمدی نژاد: مساوی بانوکر ملت.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حرف‌ها و تصمیمات شما به هیچ کس صدمه نزد و یا منافع هیچ کس را به ناحق از بین نبرد، گفت: پاسخ این سوال منفی است و هیچ‌گاه ما چنین تصوری نداریم. بالاخره بین 500 تا 600 هزار نفر کارگزاران دولت حضور دارند وبا توجه به قانونگذاری‌های فعلی مسئولیت‌های دولت بسیار گسترده، متنوع و پیچیده است.

احمدی نژاد اظهار داشت: ما باید تصمیم بگیریم اگر چه جهت ما عدالت بود اما در این ساختار عظیم آن چیزی که در ذهن ما بود محقق نمی‌شود و یا در خیلی از تصمیماتیکه می‌گیریم فهم خود از عدالت را دنبال می‌کنیم اما عدالت مطلق که نیست وعدالت مطلق باید بیاید تا اعمال شود. البته دراین بروکراسی‌ها وچرخش‌ها عده‌ای آسیب می‌بینند و خارج از اراده ما این اتفاق می‌افتد اما ما هیچ‌گاه اراده نکردیم که به کسی آسیب برسانیم. تلاش کردیم که حقوق ملت را استیفا کنیم و ممکن است کسی به حقوق ملت دست‌اندازی کرده باشد و ما تلاش کنیم که حقوق مردم را استیفا کنیم اما این آسیب‌زدن نیست ولی اینکه تصمیم بگیریم و بدانیم که عده‌ای از مردم بر اثر آن آسیب می‌بینند، هرگز در دوره ما انجام نشد و ما چنین تصمیمی نگرفتیم.

وی تصریح کرد: در آنجایی‌که قانع شدیم که تصمیم ما به حقوق ملت صدمه‌ای نمی‌زند، عمل کردیم اگر چه به معنای این نیست که تصمیم ما به کسی آسیب نمی‌زند باید دراین زمینه مثالی بزنم مثلا ما به سفر استانی می‌رویم در این سفرها صدها هزار نفر از مردم به خیابان‌ها می‌آیند و استقبال می‌کنند و بسیاری از مردم می‌خواهند، سخن خود را به ما انتقال دهند و خواسته‌هایی دارند، حتی من در این سفرها سعی می‌کردم که همه اطراف را نگاه کنم ولی بالاخره عده‌ای از چشم می‌افتادند. نامه‌ای به ما می‌دادند تا آن را پیگیری کنیم ولی به نتیجه‌ای که آن فرد می‌خواست نمی‌رسید.


*از مردم خواهش می‌کنم که ما را حلال کنند چرا که ما در حد توان خود کار کردیم

رئیس جمهور اضافه کرد: مثلا در این سفرها 100 هزار نامه به دست ما می‌رسید که بر روی آن مهر آنی ثبت شده بود اما ما که نمی‌دانستیم کدامیک از آنها آنی آنی است بلکه ما به ترتیب نامه‌ها رامی‌دادیم و برخی از نامه‌های آنی وسط می‌افتادند و برخی دیگر به آخر می‌رفتند و زمانی‌که نامه‌ای به آخر می‌افتاد کار از کار می‌گذشت و نمی‌توانستیم مشکل را برطرف کنیم. البته ممکن است بی‌اعتنایی شده باشد و در این میان بی‌توجهی صورت گرفته باشد اما همه آنها غیر ارادی بوده است و هیچ گاه نخواستیم که به کسی بی‌اعتنایی کنیم و یا نامه کسی را پاسخ ندهیم. فکر می‌کنم مردم باید ما را حلال کنند و در این میان ضعیف‌ترین فرد بنده هستند و اگر کوتاهی ها یا نقص‌هایی پیدا شده از مردم خواهش می‌کنم که ما را حلال کنند چرا که ما در حد توان خود کار کردیم و محدود هستیم. توان ما در این حد بود.

احمدی نژاد ادامه داد: البته در این میان ملاحظاتی نیز وجود داشت، خیلی وقت‌ها ما می‌توانستیم حرفی بزنیم اما باید شرایط کشور را می‌دیدیم و شرایط منطقه از وضع عمومی را در نظر می‌گرفتیم و باید حق بالاتری را ملاحظه می‌کردیم اما ما بدهکار همه ملت و خانواده شهدا، ایثارگران و آرمان‌های انقلاب هستیم. بالاخره هر چه ما تلاش کنیم بدهکار هستیم و مردم باید ما را حلال کنند ممکن است مثلا دریک پروژه سد، زمین‌های مردم زیر آب رفته باشد و دولت بخشی از پول‌ها را داده باشد و بخشی را هنوز پرداخت نکرده باشد. بالاخره تا بودجه تصویب شود و یا مدیری بی‌توجهی کند مسائلی بوجود می‌آید و مردم آسیبی ببینند اما باز هم از مردم خواهش می‌کنم که همه خادمان خود را حلال کنند اما اراده ما به هیچ وجه این نبو که فردی آسیب ببیند.

وی با بیان اینکه ما آرزو داشیم جانمان را در راه ملت و عظمت ملت فدا کنیم، اظهار داشت: فکر می‌کنیم در این شرایط است که بدهی ما تسویه خواهد شد، ما می‌خواستیم در راه عزت و پیشرفت ملت و آرمان‌های انقلاب همه وجودمان را بدهیم و سعی‌مان را هم کردیم، امیدوارم خدای متعال پذیرفته باشد و از مردم می‌خواهیم که ما را حلال کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: تحریم‌های دشمن به بخش‌هایی از مردم فشار آورد ما همه تلاشمان را کردیم که این فشارها که برداریم و بخشی از آنها را برداشتیم، اما بخشی از آنها ماند بالاخره نشد که برداریم و از اختیارات ما خارج شد، یا به خاطر مناسبات داخلی و به خاطر ماهیت آن اتفاقی که افتاده بود نمی‌شد برداریم؛ نمی توانستیم همه جای دنیا برویم و تماس بگیریم من از همسر آقای وزیر نفت پرسیدم که ماهی چندبار وی را می‌بینید؟ گفت ماهی 4 - 5 روز، او دائم در سفر بود برای عبور از تحریم و دور زدن آنها.

احمدی نژاد ادامه داد: ما همه تلاش کردیم که فشارها که به طور کامل خنثی کنیم و تا حدودی خنثی شد، اما مابقی آنها ماند و از عهده ما خارج بود اما خواهش می‌کنم از ملت ایران که بنده و همکارانم را حلال کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: در این مسیر خیلی ها ما را همکاری و همیاری کردند که باید از آنها تشکر کنیم، اول بایداز خدای متعال تشکر کنیم واقعا همه آنها لطف خدا بود هیچ وقت بن‌بست ندیدیم، او راه را باز می‌کرد بالاخره بعضی وقت‌ها در طول کارهای شبانه روز متوجه می‌شدیم که وقتی خدا عنایت کند، کار تمام است و هیچ وقت احساس شکست در دولت ندیدیم و اینها لطف خداست. ملت ایران خیلی برزگوارند حوصله کردند بزرگواری کرده و پشتیبانی و محبت کردند.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در آخرین گفتگوی خود با مردم از رهبری معظم انقلاب به دلیل حمایت ها و راهنمایی هایشان تشکر کرد و گفت: بنده شخصا از تمام اقوام گوناگون ایرانی از جمله آذری زبانان، کردها، لرها، ترکمن ها، مازنی ها، گیلانی، تهرانی ها، اصفهانی ها، عرب های خوزستان، تات ها، بلوچ ها، خراسانی ها، لک ها و همچنین تمام اقلیت های دینی از جمله زدتشتیان و آشوری ها و مسیحیان به دلیل اینکه همواره پشتیبان دولت بودند تشکر می کنم.

رییس قوه مجریه در ادامه افزود: بنده در همین جا از تمام اقشار مختلف که فداکارانه در طول که این 8 سال کار کردند از جمله رانندگان، در بخشهای هوایی، زمینی، دریایی تشکر دارم، از کشاروزان که همواره در تلاش هستند و کار می کنند با توجه به 12 سالی که در خشکسالی قرار داریم همواره در این سند پیشرفت داشتیم.

رئیس دولت افزود: بنده تشکر دارم از کارگران عزیزمان به هر حال این نیروهای کارآمد تولید کشور را سرپا نگه داشتند، از پزشکان، جامعه پرستاری و جامعه مهندسان کشور که همواره دولت را در انجام پروژه ها در 8 سال دولت را همراهی کردند تشکر و سپاسگذارم.

*از حضور فعال رسانه ملی تشکر می کنم

احمدی نژاد در ادامه با تشکر از دانش آموزان و فرهنگیان کشور به دلیل حمایت و همکاری صمیمانه شان با دولت گفت: از رسانه ملی بابت همکاری 8 ساله خود با دولت تشکر می کنم، قاطبه رسانه ملی هم دوش ملت و رسانه های مختلف پیش آمد و بنده از حضور فعال رسانه ملی تشکر می کنم.

رئیس جمهور با اشاره به تیم همراه خبری خود گفت: بنده از تمام خبرنگاران و تیم خبری خود که از نزدیک شاهد تلاش های شبانه روزی و خستگی ناپذیر آنها بودم تشکر می کنم آنها همواره به دولت لطف داشته اند حتی کسانی که مخالف دولت خبر نوشته اند و همچینن از هنرمندان کشور که در طول چند سال اخیر حرکت بزرگی را انجام داده و آغاز کرده تشکر می کنم.

رئیس جمهوردر ادامه تصریح کرد: بنده از دانشگاهیان، خانواده های شهدای ایثارگران بابت پشتیبانی و حمایت تمام قدشان از دولت تشکر می کنم، از نیروی انتظامی و نیروی بسیج که همواره در سفرهای تامین کننده امنیت ما بودند سپاسگذاری می کنم.

رئیس جمهور در ادامه با تشکر از حمایت جامعه مشاوران، پیمانکاران، صادرکنندگان خاطر نشان کرد: از ایرانیان خارج از کشور که برای اولین بار در کنار دولت بوده اند تشکر و قدردانی دارم همچنین از کسانی که در سالهای 84 و 88 از جیب خودشان از فرزند خود حمایت کردند تشکر و سپاسگذاری دارم.

*منتقدان باعث کمال، استقامت و صبر دولت شدند

احمدی نژاد در ادامه با تشکر از منتقدان دولت گفت: آنها با انتقاداتشان موجب کمال، استقامت و صبر دولت شده اند و من از تمام آنها سپاسگذارم همچنین از مسئولان کشورهایی که با ما در زمینه های هسته ای، تحریم و ... همکاری کردند تشکر می کنم.

رئیس دولت با بیان اینکه از تمام استانداران، بخشداران، فرمانداران بابت حمایت و پشتیبانی از دولت تشکر و قدردانی دارم گفت: تیم حفاظت ما از مظلوم ترین افراد در بین همکاران ما بودند زیرا آنها همواره در طول این 8 سال از طرف مردم و من مورد فشار قرار گرفتند و من از تمام آنها بابت تحمل این سختی ها سپاسگذارم.

احمدی نژاد افزود: بنده از پدر و مادرم و همسر و فرزندانم سپاسگذارم به خصوص خانواده خود که همواره بسیاری از فرصت ها را که می توانستند داشته باشند اما به دلیل برخی موضوعات از فرصت ها استفاده نکردند.

رئیس جمهور در ادامه با تشکر ازخواهر و برادرانش گفت: به هر حال هریک از اعضای خانواده ما به عنوان یک نهاد مردمی برای گرفتن نامه و ارتباط بادولت فعال بودند که من از تمام زحمات آنها در طول این 8 سال سپاسگذارم.

*معتقدم تنها راه سعادت بشریت به امام زمان(عج) ختم می شود

رئیس قوه مجریه با تشکر ویژه از امام زمان(عج) گفت: معتقدم تنها راه سعادت بشریت به امام زمان(عج) ختم می شود و معتقدم همه امور عالم از طریق امام زمان(عج) است.

رئیس جمهور افزود: ما هرچه داریم از امام زمان(عج) داریم لذا ما در طول این 8 سال هرچه افتخار در زمینه های هسته ای کسب کرده ایم و یا به توفیقات مهمی از جمله اجرایی اصل 44، سهام عدالت، یارانه ها رسیدیم همه اینها را از دست امام عصر (عج) داریم.

احمدی نژاد تاکید کرد: مظلومیت امام زمان(عج) مقفول واقع شده است، امام زمان(عج) تنها راه نجات بشریت است و امام تجلی خدا برای عشق به انسان هاست.

وی ادامه داد: ایشان باید بیایند و دنیا را هدایت کنند؛ ایشان فرستاده خداوند هستند باید تلاش کنیم امام (عج) به مسئولیت دنیا بازگردد و به دست آمدن هر آرزو و زیبایی با حاکمیت امام(عج) تحقق پیدا می کند.

*ما در خدمت ملت هستیم، هدف جهانی است

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: امیدوارم کسانی که در مجامع سخن به زبان می آوردند درباره مظلومیت امام(عج) سخن بگویند.

وی ادامه داد: راه ادامه دارد نه اینکه بنده مدعی چیزی شوم ما در این راه حرکت کرده ایم و جهان به سرعت در حال تغییر است و ان شاالله به میعادگاهی برسیم که انسان ها با انسان بودن و فطرت خود حضور پیدا کنند نه با عناوین خود و ما هم در خدمت ملت هستیم، هدف جهانی است.

احمدی نژاد در خاتمه با خواندن دو بیتی خود خطاب به امام زمان (عج) سخنان خود را به پایان برد و گفت: عمری ز غم تو مردم و زنده شدم، در هرچه که بی تو بود بازنده شدم، زان روز که مهر تو بر دل افتاده بود با عشق تو من دولت پاینده شدم.

انتهای پیام/

لینک دانلود فیلم سخنان احمدی نژاد 

نظرات 1 + ارسال نظر
سجاد شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:36 ق.ظ http://www.forum.no1-phone.ir

سلام وبلاگ جالبی دارین..
ممنون میشم به انجمنم سری بزنید و توش عضو شین http://www.forum.no1-phone.ir
:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد