آقای رییس جمهور

آقای رییس جمهور

به امید طلوع دیگر
آقای رییس جمهور

آقای رییس جمهور

به امید طلوع دیگر

کار بی وقفه و خودداری از آسودگی و استراحت، امتیاز بزرگ دولت


رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت مطرح کردند
کار بی وقفه و خودداری از آسودگی و استراحت، امتیاز بزرگ دولت

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور و هیأت وزیران، کار و تلاش شبانه روزی و بسیار پرحجم، و برجسته کردن شعارهای انقلاب در عرصه های داخل و خارج را از ویژگیهای تحسین برانگیز دولت خواندند و از زحمات و تلاشهای آقای احمدی نژاد و همکاران وی صمیمانه قدردانی کردند.

خبرگزاری فارس: کار بی وقفه و خودداری از آسودگی و استراحت، امتیاز بزرگ دولت
 گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در دیدار رئیس جمهور و هیأت وزیران،گزارشهای اعضای دولت در این جلسه را، نمایی از کارها و خدمات انجام شده خواندند و افزودند: لازم است این گزارشها به اطلاع مردم برسد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به تلاش برخی مخالفین، رسانه های خارجی و برخی ها در داخل برای نادیده گرفتن تلاشهای دولت افزودند: بعضی حتی کارهای ملموس دولت را نیز انکار می کنند اما مهم این است که تلاشها و زحمات انجام شده در فضای عمومی کشور بیان و ثبت شود.

  

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری کارهای خوب و تلاشهای شبانه روزی دولت خاطرنشان کردند: در 8 سال اخیر همه احساس و درک کردند که رئیس جمهور محترم و همکاران ایشان، با تحمل سختی ها، نسبت به همه دولتها و دوره های دیگر، کارهای بسیار پرحجم و پرشتابی انجام می دهند که این واقعیت، نکته برجسته و قابل تقدیری است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به خودداری دولت از استفاده از امتیازات «مسئولان دیگر کشورها» تأکید کردند: بی اعتنایی به امتیازات، کار بی وقفه و خودداری از آسودگی و استراحت، امتیاز بزرگ این دولت است و همه کسانی که در صدد قضاوت هستند باید به این نکات با ارزش توجه کنند.

رهبر معظم انقلاب، طرح و تقویت شعارهای انقلاب را کاری ضروری برشمردند و افزودند: جبهه ضد انقلاب سعی فراوان کرده که این شعارها را کمرنگ و محو نماید و آنها را به تدریج به ضدارزش تبدیل کند اما موفق نشده است که علت اصلی آن، هوشیاری امام بزرگوار در طرح و تثبیت این شعارهاست.

ایشان وصیتنامه امام را لُبِ ارزشهای مورد نظر آن عزیز به عرش سفر کرده خواندند و با توصیه به مسئولان برای مراجعه مستمر به این وصیتنامه تأکید کردند: اظهارات و نوشته های امام بینات و محکمات انقلاب است نه متشابهاتی که بتوان تحریف کرد یا تغییر دارد.

رهبر معظم انقلاب با تجلیل از اقدام دولت در برجسته کردن شعارهای انقلاب در داخل و خارج افزودند: احساس شرم نکردن در بیان «اهداف، انگیزه ها و شیوه های انقلابی در مجامع جهانی»، از جمله کارهای بزرگ دولت است.

حضرت آیت الله خامنه ای با توصیه به اعضای هیأت دولت برای جهت گیری انقلابی در تمام فعالیتهای آینده افزودند: امثال شما مدیران شایسته و کارآمد لازم است تلاش کنید تا رویکرد انقلابی را در فعالیتهای خود حفظ کنید.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قرائت فرازهایی از وصیت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به فرزند بزرگوارشان امام حسن (ع) در نهج البلاغه، گفتند: حضرت علی (ع) در این فرازها دو سفارش ارزشمند برای عبور از مسیر سخت، طولانی و پرتلاطم دنیا به سوی قیامت بیان می کنند: 1- اندازه گیری و فراهم کردن توشه لازم برای این مسیر 2- سبک کردن بار خود در این مسیر

ایشان انجام واجبات و ترک محرمات را حداقل توشه لازم برای عبور به سلامت از مسیر دنیا بسوی قیامت خواندند و افزودند: البته این حداقل ها زمینه جذب انوار الهی را فراهم خواهند کرد.

در پایان این دیدار که آخرین جلسه آقای احمدی نژاد و اعضای هیأت وزیران با رهبر انقلاب بود، رئیس جمهور و اعضای کابینه وی یک جلد قرآن از دست حضرت آیت الله خامنه ای هدیه گرفتند.

اقامه نماز مغرب و عشا، عکس یادگاری و افطار به این دیدار معنویت و صمیمت خاص بخشیده بود.

در آغاز این جلسه، آقای احمدی نژاد از حمایتها و ارشادات و لطف و عنایت حضرت آیت الله خامنه ای در طول فعالیت دولتهای نهم و دهم تشکر و خطاب به مقام معظم رهبری تأکید کرد: همه ما در هر شرایطی در خدمت انقلاب، کشور و حضرتعالی خواهیم بود.

رئیس جمهور پایبندی بر اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی، خدمت بی منت به مردم و پرکاری را از ویژگیهای برجسته دولتهای نهم و دهم برشمرد و تأکید کرد: در طول 8 سال گذشته نسل جدیدی از مدیران متعهد، مردمی و متخصص به جامعه عرضه شدند.

آقای احمدی نژاد افزود: در این دوره سعی کردیم نهادی از مدیران انقلابی و اسلامی را که برجسته ترین وجهه آنها خدمت به مردم و احترام به آنها و حمایت از حقوق مردم بود، به نمایش بگذاریم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولتهای نهم و دهم با تمام توان وارد عرصه خدمتگزاری به مردم شدند و بسیاری از کارهای مانده بر زمین و یا مانده در آرزوها را اجرایی کردند.

آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور نیز در این دیدار گزارش کوتاهی از عملکرد این معاونت در زمینه های کنترل بازار، ایجاد اشتغال، حمایت از تولید، هدفمند کردن یارانه ها، مبارزه با مفاسد اقتصادی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، توسعه صادرات و تدابیر ویژه اقتصادی برای مقابله با تحریم ها بیان کرد.

آقای حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی در این جلسه با اشاره به بحران اقتصادی جهانی چشم انداز اقتصاد ایران را به رغم اعمال تحریم های شدید و فراگیر روشن و امیدوار کننده ارزیابی کرد.

وزیر اقتصاد با یادآوری تکانه های ارزی در سال گذشته، از «اولویت بندی مصارف ارزی»، «راه اندازی مرکز مبادلات ارزی» و «کنترل ورود و خروج ارز به کشور» به عنوان اهم تدابیر دولت یاد کرد و درخصوص اقدامات دولت درخصوص کنترل نقدینگی و مهار تورم نیز گزارشی داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی، حوزه صادرات و بخش های گردشگری و بیمه از افزایش نرخ ارز منتفع شدند و کالاهای وابسته به ارز و واردات تحت فشار قرار گرفتند.

وزیر اقتصاد از افزایش شاخص توسعه انسانی کشور خبر داد و تأکید کرد: تولید ناخالص داخلی به مرز یک هزار میلیارد تومان و رتبه ایران به رتبه هفدهمی اقتصاد دنیا رسید، ذخایر خارجی کشور فراتر از 100 میلیارد دلار شد و مجموعه تعهدات خارجی کشور به 3/14 میلیارد دلار رسید که معادل یک سوم میزان بدهی خارجی کشور در سال 84 است.

آقای نامجو وزیر نیرو در گزارشی از صنعت آب و برق و اقدامات انجام شده در این حوزه ها گفت: ظرفیت برق کشور در آغاز دولت نهم 38100 مگاوات بود که اکنون به بیش از 69500 مگاوات رسیده است.

وی با اشاره به ساخت 69 سد ملی در 8 سال گذشته، افزود: ظرفیت حجم ذخایر سدها اکنون به پنجاه و دو و نیم میلیارد متر مکعب رسیده است.

وزیر نیرو به کاهش پنج درصد از اوج مصرف برق و دو درصد از مصرف انرژی به واسطه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیز اشاره کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار گزارشی از رشد شاخصهای مختلف در دولتهای نهم و دهم بیان کرد.

رشد 2/7 درصدی سرمایه گذاری، افزایش صد درصدی تولید خودرو، افزایش تولید فولاد به 24 میلیون تن در سال 91 و افزایش تولید سیمان از 33 میلیون به 80 میلیون تن از جمله نکات گزارش آقای غضنفری بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اعلام کرد تولید محصولات پتروشیمی در 8 سال اخیر به 248 میلیون تن رسیده و استخراج مواد معدنی 5/2 برابر شده است.

براساس گزارش آقای غضنفری، صادرات غیرنفتی نیز با احتساب میعانات گازی در 8 سال اخیر با رشد حدود 6 برابری به 215 میلیارد دلار رسید ضمن اینکه صادرات غیرنفتی در مجموع 22 درصد رشد داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از ذخیره سازی اطمینان بخش کالای اساسی در کشور خبر داد.

آقای دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گزارش خود این آمارها را بیان کرد:

افزایش اساتید تمام از 750 نفر به 1400 نفر، جذب هیجده هزار عضو هیأت علمی، افزایش تعداد دانشجویان از دو میلیون و سیصد هزار نفر به چهار میلیون و چهارصد هزار نفر، افزایش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از نود و دو هزار نفر به چهار صد و شصت هزار نفر و رشد دانشجویان مقطع دکترا از نوزده هزار نفر به پنجاه و شش هزار نفر.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص ارتباط صنعت با دانشگاه افزود: تاکنون 45 طرح کلان ملی با همکاری صنعت تعریف شده که در 55 دانشگاه در حال اجرا است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با ارائه آمار میزان افزایش تعداد پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، دارو ساز، دندانپزشک و پیرا پزشک از ارتقای شاخص نیروی انسانی متخصص خبر داد.

آقای طریقت منفرد تجهیز و بهره برداری از هزار تخت بیمارستانی، افزایش ناوگان اورژانس بیمارستانی، اجرای طرح پزشک خانواده و سرمایه گذاری برای تقویت تولید دارو در داخل را جزو نقاط برجسته بخش سلامت کشور برشمرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در گزارش خود، قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان و ایجاد صندوق ملی نوآوری را از نکات بارز عملکرد این معاونت خواند.

خانم سلطانخواه گفت در حوزه فناوری نانو در منطقه اول و در جهان هشتم هستیم ضمن اینکه در فناوری زیستی نیز در تولید مقاله در منطقه اول و در جهان سیزدهم هستیم و در حال حاضر 207 مرکز در حوزه پیشرفته سلولهای بنیادی مشغول فعالیتند.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارش خود با اشاره به اجرای طرحهای آبیاری در 830 هزار هکتار از اراضی کشور و انجام عملیات آبخیزداری در 9 میلیون و 190 هزار هکتار از اراضی خاطرنشان کرد: از سال 84 تاکنون، ظرفیت صنایع فرآوری به 24 میلیون و ششصد هزار تن رسیده که با پایان طرحهای مصوب، این ظرفیت و همچنین ظرفیت دامی و شیلات کشور افزایش خواهد یافت.

آقای خلیلیان گفت: در سال گذشته صادرات محصولات کشاورزی، 23 درصد افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی ساخت 63 هزار و 351 کیلومتر انواع راه در هشت سال اخیر را تحول در حوزه زیر ساخت دانست.

آقای نیکزاد همچنین از اتمام مقاوم سازی یک میلیون و 600 هزار مسکن روستایی و اجرای هشت هزار و 878 طرح هادی در روستاها خبر داد و خاطر نشان کرد: اجرای مسکن مهر، آثار مثبتی در رفع مشکل مسکن در شهرهای مختلف به همراه داشته است.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی در این جلسه با استناد به گزارشهای مجامع اقتصادی جهانی، اجرای قانون هدفمندی در ایران را الگویی موفق برای دیگر کشورها خواند.

آقای فرزین مدیریت مصرف انرژی را از جمله اهداف تحقق یافته هدفمندی خواند و گفت: تا پایان سال 91، بالغ بر 32 میلیارد دلار در مصرف حاملهای انرژی صرفه جویی شده است.تأثیر مثبت پرداخت یارانه ها در اوضاع اقتصادی خانوارها بویژه در روستاها و کنترل قاچاق حاملهای انرژی از دیگر مسائلی بود که آقای فرزین به آنها اشاره کرد.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی گفت: در عرض 2 سال موجودیت این صندوق، با 52 میلیارد دلار ذخیره به رتبه بیستم در میان صندوقهای توسعه ملی در جهان رسیده ایم.

آقای بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در گزارش خود با اشاره به مجموعه ای از محدودیت های خارجی و تحریم ها گفت: با وجود همه این فشارها، ذخایر ارزی کشور در سالهای اخیر به بیش از یکصد میلیارد دلار افزایش یافته، ضمن آنکه توانسته ایم 5/27 میلیارد دلار از بدهی های خود را کاهش دهیم.

وی مهار تورم در عدد 5/30 درصد با وجود افزایش سه برابری نرخ ارز و کاهش نقدینگی به عدد 8/30 درصد را از جمله اقدامات بانک مرکزی برشمرد.

آقای بهمنی همچنین به پیشرفتهای سیستم بانکی در نظام پرداخت و بانکداری الکترونیک اشاره کرد.

وزیر نفت نیز ظرفیت گاز قابل استحصال کشور را 3/3 تریلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: 2200 جایگاه CNG هم اکنون در حال بهره برداری است.

آقای قاسمی با اشاره به افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و 60 واحد پتروشیمی در حال ساخت در کشور، خط لوله اتیلن غرب از عسلویه تا تبریز را طولانی ترین خط اتیلن دنیا خواند.

وزیر نفت توجه به میادین مشترک نفت و گاز را جزو اولویت های دولت بیان کرد و افزود: برغم تحریم صادرات نفت و پتروشیمی به 30 کشور در حال انجام است و ایران تا سال آینده به صادر کننده بنزین تبدیل میشود.

آقای حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گزارش خود به تأسیس معاونت قرآن و عترت و افزایش مؤسسات قرآنی به دو هزار مؤسسه و برپایی جشنواره های قرآنی و همچنین حمایت از فعالیتهای فرهنگی مساجد اشاره کرد.

تأسیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، تأسیس بنیاد ادبیات داستانی و بنیاد ملی مد و لباس از جمله اقداماتی بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنها اشاره کرد و افزود: در حوزه مطبوعات اکنون بیش از 5 هزار نشریه منتشر می شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
خرید اینترنتی دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:47 ق.ظ http://javanbazar.com

سلام دوست و همکار عزیزم سایت بسیار خوب و عالی دارید
و اگر ازش پشتیبانی بیشتری کنید خیلی عالیتر میشه.
دوست عزیزم من مایل به تبادل لینک با شما هستم
همکار عزیزم در صورتی که با تبادل لینک موافق هستید حتما به سایت من که سایت خودتون هست تشریف بیاورید
و بگید با چه نامی لینکتون کنم و اگر مایل به تبادل لینک بودید من را با عنوان

خرید اینترنتی

لینک کنید.

هم اکنون سایت من (رتبه در گوگل 3) . خوشحال میشوم به سایت من یک سری بزنید و نظر زیبا تون را بگید

هم اکنون آمار روزانه سایت من بین 2000 تا 3000 هست.

http://javanbazar.com

منتظر نظر زیباتون هستم. یادت نره حتما بیا...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد