آقای رییس جمهور

آقای رییس جمهور

به امید طلوع دیگر
آقای رییس جمهور

آقای رییس جمهور

به امید طلوع دیگر

دولت فعلی نقاط قوت فراوانی دارد، ضن انتقاد چقدر خوب بود زحمات آن را هم بیان می‌کردند

دولت فعلی نقاط قوت فراوانی دارد، ضن انتقاد چقدر خوب بود زحمات آن را هم بیان می‌کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه همزمان با هفته قوه قضائیه با جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی دیدار کردند. 

 
مهمترین محورهای بیانات ایشان در این دیدار به شرح ذیل است: 
   
* از ملت ایران درخصوص کار بزرگ انتخابات تشکر می‌کنم. دشمنان از یک سال قبل پول‌ها خرج کردند و فشارهای آوردند که انتخابات مطابق برنامه‌ریزی منفی آنها انجام شود. 
 
* دشمنان می‌خواستند این انتخابات یا برگزار نشود، یا با اقبال کم و بی‌اعتنایی مردم مواجه شود یا بعد از انتخابات بهانه‌هایی بوجود آید که بتوانند مقاصد شوم خود را در کشور دنبال کنند. 
 
* آنچه اتفاق افتاد 180 درجه مخالف خواست دشمن بود؛ آیا این چیز کوچکی است که بخواهند آن را ماست مالی کنند و با تحلیل‌های آبکی از روی قضیه بگذرند. 
  
 
* ملت ایران عظمتی از خود ساطع کرد و کار بزرگ و کارستانی انجام داد. در عرصه مواجهه و مقابله و خصومت و کینه ورزی دشمنان مهارت نشان داد؛ چرا این عظمت را که باید بارها بیان و تکرار شود،‌ پنهان می‌کنند. 
 
* معنای حضور مردم این بود که به سرنوشت کشور و به نظام جمهوری اسلامی که انتخابات جزء ارکان و متون آن است، علاقمندند و به دستگاه‌های برگزار کننده انتخابات اعتماد دارند و به حرکت مستمر و پیش رونده کشور امیدوارند. 
 
* ما به مردم گفتیم احیانا اگر کسی هست که با نظام اسلامی،دل صافی ندارد ولی برای آینده و منافع کشور اهمیت قائل است در انتخابات بیاید و این انتحابات نشان داد کسانیکه طرفدار نظام هم نیستند به نظام اعتماد دارند و میدانند جمهوری اسلامی از منافع و عزت کشور دفاع می کند. 
 
* انتخابات ریاست جمهوری در بسیاری از کشورها با درگیری و خونریزی همراه است؛ در انتخابات شوراها به دلیل اختلافات طایفه‌ای امکان درگیری بیشتری وجود دارد اما در انتخابات اخیر حتی یک حادثه نشان‌دهنده ناامنی در کشور وسیع ایران اتفاق نیفتاد. 
  
* دشمن از مدت‌ها قبل درباره صحت انتخابات و نسبت به مجریان و ناظران انتخابات شبهه پراکنی و تردید آفرینی می‌کردند تا مردم دلسرد شوند و پای صندوق نیایند، مردم درست برعکس عمل کردند و خود رسانه‌های تبلیغاتی دشمن نیز همان روز انتخابات نتوانستند حضور پرشور مردم را انکار کنند. 
 
* واکنش نامزدهای انتخابات به نتیجه، با نجابت و قانون‌پذیری بود؛ برادرانه و دوستانه با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کردند و به او تبریک گفتند. بنده لازم است که از این آقایان تشکر کنم. 
 
* واکنش درست نامزدها کام مردم را شیرین کرد و موجب شد که ملت احساس موفقیت کنند؛ اگر بدقلقی، رفتار نانجیبانه و بهانه‌جویی می‌کردند و دعوا راه می‌انداختند، کام مردم تلخ می‌شد.  
 
* دولت فعلی نقاط قوت فراوانی دارد؛ چقدر خوب بود وقتی معضل اقتصاد و گرانی را میگفتند،کارها و زحمات را هم بیان میکردند، این انصاف است. 
 
* انتخابات نشان داد با همراهی مردم و هوشیاری مسئولان امنیت خوبی در کشور برقرار است؛ دستگاه‌های امنیتی هرچه می‌خواستند با تبلیغات، ابعاد این حقیقت را به این روشنی که انتخابات نشان داد، نشان دهند، نمی‌توانستند. 
 
* اینکه بارها از حوادث سال88 شکایت و گله شد، به خاطر این است که در یک انتخابات با عظمت و با شکوه مردم احساس پیروزی می‌کردند اما عده‌ای در حالی که راه برای قانون‌گرایی وجود داشت، کام مردم را تلخ کردند و شیرینی انتخابات از مردم دریغ داشته شد. 
 
* مردم از آن چهره‌ سیاسی که با نجابت و قانون‌مداری در قضایا برخورد می‌کند، خوششان می‌آید و آن کسانی را هم که به قانون بی‌اعتنایی و به هر بهانه‌ای از قانون واگرایی می‌کنند، شناسایی کرده و از آنها بدشان می‌آید. 
 
* نتیجه تاکیدات فراوان بر رفتار قانون‌مدارانه این شد که  کام مردم شیرین و دل ملت شاد گردید، این باید برای همیشه درسی برای همه باشد. 
 
* انتخابات یک پدیده برجسته و مهم، همراه با فضل الهی و لطف پروردگار بود و خداوند دل‌های ملت را هدایت کرد، نیروهای عظیم مردم وارد صحنه شد و حقیقتاً همان حماسه‌ای آرزوی خیرخواهان بود، بوجود آمد. 
 
* همه باید به منتخب مردم کمک کنند؛ ایراد گرفتن و اعتراض آسان است، نمی‌گوییم کسی اعتراض و انتقاد نکند، اعتراض و انتقاد سالم قطعا برای پیشرفت کشور مفید است اما کار اجرایی و اداره امور کشور سخت است. 
 
* یکی از حرف‌های ما درباره اظهارات نامزدها در تلویزیون همین است که نقاط ضعفی وجود دارد ولی نقاط قوت را هم باید دید؛ دولت کنونی نقاط قوت فراوان دارد، نقاط ضعفی هم هست اما چه کسی است که نقطه ضعف نداشته باشد. 
  
* کارهای مهم و زیربنایی و خدمات و سازندگی‌های انجام شده در دولت غالبا در اظهارات نامزدهای محترم در دو سه هفته آخر نادیده گرفته می‌شد. 
 
* جبهه مخالف ایران چند کشور محدود، زورگو و زیاده‌خواه که در رأس آنها آمریکا و صهیونیست‌ها هستند و به دروغ اسم خود را جامعه جهانی می‌گذارند، نمی‌خواهند موضوع هسته‌ای حل شود؛ اگر لج‌بازی آنها نبود، مسئله راحت حل می‌شد.‬ 
 
* بارها تا حل مسئله هسته‌ای پیش رفته شد، حتی آژانس سندی امضا کرد که اشکالاتی که داشتند رفع شده و باید پرونده هسته‌ای برای همیشه پایان می‌یافت اما آمریکایی‌ها بلافاصله چیز جدیدی مطرح کردند تا ماجرا تمام نشود. 
 
* جمهوری اسلامی در قضیه هسته‌ای قانونی، شفاف و با استدلال‌های منطقی عمل کرده اما دشمنان این نقطه را برای تهدید، فشار و خسته‌کردن مناسب دانسته‌اند و اگر موضوع هسته‌ای نیز نباشد، نقطه دیگری را انتخاب می‌کنند. 
 
* ملتی که گوش به فرمان و مطابق میل و سلیقه جبهه استکبار عمل نکند، مغضوب آنهاست و حکومت‌های مطیع و سرسپرده نیز مطلوب آنهاست و در این زمینه، دموکراسی، حقوق بشر و مسئله هسته‌ای هم اهمیتی برایشان ندارد. 
 
* جمهوری اسلامی روی پای خود و با اتکا به قدرت خود و اعتماد به خدا ایستاده و در جهات مختلف پیشرفت می‌کند؛ دشمن این را نمی‌پسندد؛ تجربه نشان داده که ملت ایران پیروز است و به دشمنان سیلی خواهد زد. 
 
* راه جمهوری اسلامی، راه خدا، هدفها الهی  و تکیه‌گاه نیز، اراده الهی است و به توفیق و اذن خداوند در این راه هیچوقت بن‌بست وجود نخواهد داشت. 
 
* در این انتخابات خدا دلهای مردم را هدایت کرد و حقیقتا حماسه شد؛ حال همه باید به منتخب مردم کمک کنند. اداره امور کشور کار سختی است. 
 
* حادثه هفتم تیر افشاگر هویت پلید منافقین شد و اگر حوادث معدودی از این قبیل اتفاق نمی‌افتاد یقینا ملت نمی‌توانست چهره منافقین را اینگونه آشکار تشخیص دهد و آنها همچنان می توانستند نفوذ کنند و خود را موجه جلوه دهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد