آقای رییس جمهور

آقای رییس جمهور

به امید طلوع دیگر
آقای رییس جمهور

آقای رییس جمهور

به امید طلوع دیگر

هفته حماسه ها

دیروز با راه یابی فوتبال به جام جهانی برزیل ، این هفته تبدیل به هفته حماسه ها شد. این پیروزی ها رو به مردم کشور عزیزم تبریک می گوییم. 


تا باد چنین بادا

به امید طلوع آفتاب 

انتقاد شریعتمداری از «احضار» احمدی‌نژاد


طی یادداشتی مطرح شد
انتقاد شریعتمداری از «احضار» احمدی‌نژاد

شریعتمداری تصریح کرد: احضار احمدی‌نژاد در شرایط حساس کنونی که انتخابات پرشور و حماسی اخیر، دشمنان بیرونی نظام را با حیرت روبرو کرده است، حرکتی فراتر از یک «اقدام نسنجیده» است.

خبرگزاری فارس: انتقاد شریعتمداری از «احضار» احمدی‌نژاد

 حسین شریعتمداری امروز سه شنبه 28/03/92  طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

دیروز پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از احضاریه‌ای که دادگاه برای دکتر احمدی‌نژاد فرستاده است خبر داد. به گزارش این پایگاه «شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور را با شکایت علی لاریجانی، رئیس‌مجلس شورای اسلامی به دادگاه احضار کرده است». تاریخ رسیدگی به این شکایت 5 آذرماه 1392 یعنی نزدیک به 4 ماه بعد از پایان مسئولیت 8ساله رئیس‌جمهور محترم تعیین شده است!

 

ادامه مطلب ...

آقای هاشمی! می‌دانید چرا کسی سطل آشغال آتش نمی‌زند؟!

یادداشت خواندنی ده نمکی؛
آقای هاشمی! می‌دانید چرا کسی سطل آشغال آتش نمی‌زند؟!
اگر سطل آشغال آتش و بانک و اتوبوس آتش بزنند اسمش اعتراض مدنی است ولی اگر در برابرشان اعتراض کنی چماقدار و خشونت طلب می نامندت.
 مسعود ده نمکی در گزارشی با عنوان "آقای هاشمی! می دانید چرا کسی سطل آشغال آتش نمی زند!" در وبلاگش نوشت:
پیام آقای هاشمی بعد از انتخابات اخیر مبنی بر سلامت کامل انتخابات برای کسانی که چهار سال پش با پیام همسر مکرمه ایشان و همفکرانشان قاعده بازی مردم سالاری را به هم زدند و به جای تبریک به رقیب به آتش افروزی پرداختند شگفت انگیز است.

نه فقط حضرت ایشان بلکه عموم کسانی که پرچم مدارا و تسامح و تساهل و دموکراسی و تحمل مخالف و روشنفکری را مانند چماق بر سر منتقدین خود می کوبند تعریف دوگانه ای از دموکراسی دارند. در منظر این دوستان اگر نامزد پیروز فرد مورد نظر آنها باشد ایران بهترین شکل دموکراسی را دارد و اگر نامزد پیروز رقیب یا مخالف آنها باشد تقلب و مهندسی آرا نام می گیرد.

اساسا این گروه همه چیزشان شبیه هم است در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و حوزه اندیشه هم اینگونه رفتار می کنند مثلا در همین سینما اگر فیلم مد نظر آنها بفروشد می گویند مخاطب اندیشمند و فرهیخته ولی اگر فیلم از آن فرد هم فکر آنها نباشد می گویند فیلم عوام پسند است و مردم ساده پسندند.

اگر در مطالب و ابراز نظرشان توهین و فحش باشد می گویند آزادی بیان است ولی اگر جواب بدهی می گویند هوچیگری و نقد ناپذیری.

اگر سوال کنند اسمش آزادی اندیشه است ولی اگر سوال کنی می گویند تفتیش عقاید است.

اگر سطل آشغال آتش و بانک و اتوبوس آتش بزنند اسمش اعتراض مدنی است ولی اگر در برابرشان اعتراض کنی چماقدار و خشونت طلب می نامندت.

در یک کلام حوزه سیاست و فرهنگ و مدیریت فقط باید در انحصار آنها باشد و از منظر آنها مخالف خوب مخالف مرده است.

انگار غربی ها هم این منش را دارند نمی دانم کدام یک از هم آموخته اند. القاعده خوب القاعده ای است که شیعه بکشد القائده بد القائده ای است که انسان غربی را بکشد. دیکتاتور خوب دیکتاتوری است که در بحرین شیعه بکشد.

آری این چنین است برادر!

اگر کسانی که در هردوره پیروزی رقیب را به این آسانی می پذیرند و به جای سطل اشغال آتش زدن پیام تبریک برای مخالف خود می فرستند روشنفکر نیستند، توصیه می کنم به این منش خود افتخار کنند ولو اینکه همیشه از نظر اصلاح طلبان و روشنفکر نمایان متهم باشند.

به هر حال امیدوارم مدعیان روشنفکری و دموکراسی آداب برد و باخت را در همه حوزه های فرهنگی و سیاسی یاد بگیرند. و انتخاباتشان مثل جشنواره سینمایی شان نباشد.

یادمان نرفته رأی ما را «دروغ» خواندید

یادمان نرفته رأی ما را «دروغ» خواندید

وقتی 4 سال قبل به خیابان‌ها آمدیم تا پیروزی کاندیدای محبوبمان را جشن بگیریم، جز آتش و دود و اعتراض چیزی ندیدیم؛ شادی رأی آوردن کاندیدای محبوبمان را به زهر تبدیل کردید و در جلوی چشم ما، رأی ما را «دروغ» خواندید.

خبرگزاری فارس: یادمان نرفته رأی ما را «دروغ» خواندید

وبلاگ علم سیاه:

4 سال قبل، وقتی کاندیدای محبوبمان با ٢٤ میلیون رأی رئیس جمهور شد، سخت طالب آن بودیم که شادی کنیم

دوست داشتیم به خیابان بیائیم و خستگی یک انتخابات داغ و پر تنش را از تن به در کنیم

اما وقتی به خیابان آمدیم

جز آتش و دود و اعتراض چیزی ندیدیم

شیشه خیابان‌ها را شکستید و به مردم و نظام تهمت زدید و همه قواعد سیاسی و

انسانی را زیرپا گذاشتید و ما «فقط» نظاره می‌کردیم

آمدیم برای شادی دل‌های دوستانمان «بوق» بزنیم؛ اما دیدیم که بوق زدن به نماد اعتراض تبدیل شد

شادی رأی آوردن کاندیدای محبوبمان را به زهر تبدیل کردید و در جلوی چشم ما،

رأی ما را «دروغ» خواندید...

این خاطرات در ذهنم رژه می‌روند وقتی می‌بینم شما را که حالا، با شور و شعف وصف ناشدنی

به خیابان‌ها آمده‌اید؛ شاد هستید و بوق و سوت و کف می‌زنید

ما فرصت شادی کردن را از شما نمی‌گیریم؛ این پیروزی گوارای وجودتان باد...

بغضم می‌گیرد وقتی یاد 4 سال قبل و مظلومیت نظام می‌افتم

حسرت آن روزها و شادی نکرده خود را نمی‌خورم؛ اما نمی‌توانم آه نکشم.

 

کاندیداهای ریاست جمهوری پس از رای دادن چه گفتند؟

کاندیداهای ریاست جمهوری پس از رای دادن چه گفتند؟ 


انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح روز جمعه در سراسر ایران و شعبات از پیش تعیین شده در خارج از کشور آغاز شد و با حضور اقشار مختلف مردم و حتی کاندیداهای داوطلب ریاست جمهوری یا حضور در شورای شهر، برگزار شد.


رضایی: ما سرنوشت خودمان را به دست خودمان می‌سازیم


محسن رضایی پس از انداختن رای خود به صندوق در شعبه اخذ رای در یکی از روستاهای رباط کریم گفت: من به اینجا آ‌مدم تا بگویم مساله اصلی ما مردم هستند و به همین دلیل آمده‌ام رای خود را به صندوق بیاندازم.


به گزارش ایسنا، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: پیام من به هوادارانم این است که انتخابات و تعیین دولت، مجلس یا شوراها یکی از دستاوردهای بزرگ ملت ایران است که توسط خود آنها به دست آمده و بهای سنگینی برای آن پرداخته‌اند.


وی خاطرنشان کرد: ما سرنوشت خودمان را به دست خودمان می‌سازیم و به همین دلیل باید از این دستاورد حراست کنیم و حضور فعالی در آن داشته باشیم و ثابت کنیم که به دستاوردها و میراث گذشته‌هایمان پایبند هستیم و آنها را به زیر پا نمی‌گذاریم.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تاکید کرد: باید با شرکت در انتخابات، سرنوشت خودمان را تعیین کنیم و به شکل باشکوهی در انتخابات حضور پیدا کنیم.




رضایی با بیان اینکه "خود را سرباز مردم می‌دانم"، تاکید کرد: امیدوارم با کمک شما آرزوی کسانی که اینجا خوابیده‌اند (شهدا) برآورده شود. آرزوی شهدای این بود که جمهوری اسلامی ایران زندگی مردم درست شود ما نصف راه رفته‌ایم و نصف دیگر آن را هنوز تحقق پیدا نکرده است.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور امروز خود بر مزار شهدا ادامه داد: راه من، ادامه راه برادران شهیدم است. امیدوارم بتوانم خدمتی به مردم ایران انجام دهم.


روحانی: روز 25 خرداد روز پیروزی ملت ایران است، نه یک کاندیدای خاص


حسن روحانی گفت: اگر مردم در روز 24 خرداد حماسه‌ بزرگی خلق کنند، روز 25 خرداد روز پیروزی ملت ایران، نه کاندیدایی خاص، به شمار می‌آید.


 این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پس از انداختن رای خود به صندوق مسجد امام رضا(ع) واقع در شهرری در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه "آیا اعلام پیروزی پیش از موعد شما در کرمان خلاف قانون نبود؟"، گفت:‌ بنده در کرمان و برخی استان‌های دیگر گفتم که روز 24 خرداد روز حماسه است و همه باید بر سر صندوق‌ها رای حاضر شویم منتهی هرکس باید ده نفر دیگر را تشویق کرده و آنها را پای صندوق رای آورد.


وی تاکید کرد: روز 25 خرداد روز پیروزی ملت ایران است نه پیروزی بنده. من خیلی مانده است که بخواهم چنین ادعایی را داشته باشم.




روحانی ادامه داد: اگر مردم امروز حماسه‌ای را خلق کنند، روز 25 خرداد روز جشن آنها برای موفقیت در خلق حماسه‌ای بزرگ است؛ بنابراین این روز، روز پیرزوی ملت ایران نه کاندیدا‌یی خاص است.


روحانی درباره پیش‌بینی‌اش از میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات نسبت به سال‌های گذشته اظها کرد: من احساس می‌کنم این دوره شاهد حضور بیشتری خواهیم بود که این صحبتم بر مبنای نظرسنجی‌ها و حضور مردم در خیابان‌های استان‌های مختلف است که گاهی تعجب برانگیز بود.


رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که روز انتخابات به معنای روز تعیین سرنوشت و تغییر و تحول است.


غرضی: دشمن شمشیرهای خود را غلاف کرده است


محمد غرضی کاندیدا‌ی انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز محشر انقلاب و انتخابات است و دشمن شمشیرهای خود را غلاف کرده است.


سید محمد غرضی کاندیدا‌ی انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز(جمعه) پس از انداختن رای خود در صندوق اخذ رای در جمع خبرنگاران با بیان این‌که امروز روز محشر انتخابات است، گفت:‌ امروز نوروز است، امروز روز یا مقلب القلوب و الابصار است امروز خداوند مقدورات بصیرت بار مردم را به سمت انتخابات هدایت می‌کند امروز مردم باردیگر نظام اسلامی را ساخته و از نو مقدورات خود را به سمت خداوند هدایت می‌کنند، امروز روز مهمی برای مردم است؛ چرا که آنها امروز در مقابل دشمنان می‌ایستند.




غرضی گفت: امروز مردم با قدرت نرم‌افزاری انتخابات در مقابل قدرت سخت‌افزاری دشمن ایستادگی کرده و آنها را شکست می‌دهند.


وی در پاسخ به این پرسش که چقدر برای پیروزی در انتخابات امیدوار هستید، اظهار کرد: برنده این انتخابات ملت ایران هستند، برنده این انتخابات 55 میلیون نفری هستند که در صحنه حاضر شده و رای خود را به صندوق‌ها انداخته در انتخابات هرکسی که بیشترین رای را داشته باشد وظیفه سنگین‌تری را بر عهده خواهد گرفت، برنده امروز این انتخابات کسی است که رای بیشتری داشته باشد. انتخابات امروز یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران است؛ چرا که اشخاص روی کار می‌آیند و سپس کنار می‌روند، ولی این مردم هستند که باقی می‌مانند.


وی تصریح کرد: امروز اقیانوس ملی و مردمی ایران اقیانوسی که زندگی است و حکومت ساز است در حال حرکت است این اقیانوس می‌تواند قدرت سیاسی خود را با آرای وسیع و گسترده مردم به تمام جهانیان نشان دهد. امروز محشر انقلاب اسلامی است امروز مردم لباسشان سفید است و دشمن نیز شمشیرهای خود را غلاف کرده است امروز منطقه با ماست و قدرت انقلاب اسلامی در صدر قدرت‌های سیاسی جهان قرار گرفته است.


غرضی در پاسخ به این پرسش که اگر به عنوان رییس جمهور انتخاب نشدید به هوادارانتان چه توصیه می‌کنید، اظهار کرد: من هوادار ندارم، من اگر جایی باز کرده باشم قلوب ملت ایران است این ملت ایران است که امروز من را تا این‌جا آورده است من از آنها می‌خواهم در حق دولت مستقر دعا کنند.


وی ادامه داد: من در این مدت نه ستاد داشتم و نه سخنگو، من به ملت ایران بدهکار هستم و از کسی هیچ طلبی ندارم.


غرضی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چه واکنشی در مقابل انتخاب نشدنتان انجام می‌دهید، گفت: من قبل از تایید شدن صلاحیتم به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری رییس یک هیات مدیره سد سازی بوده‌ام حال اگر به عنوان رییس جمهور انتخاب نشدم به کار قبلی باز می‌گردم و همچون سابق به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهم.


وی در پاسخ به این سوال که آیا تمایلی به عضویت در کابینه دولت بعدی دارید، اظهار کرد: چنانچه کابینه دولت بعدی شعارهای من را قبول کند من در آن کابینه عضویت خواهم داشت. تاکنون تعدادی از کاندیدا‌ها یکی از حرف‌های من را قبول کرده‌اند آنها گفتند چنانچه انتخاب شدند انتخاب استاندار را به رای مردم می‌گذارند حال چنانچه آنها شعار ضد تورم من را هم بدهند من از آنها استقبال کرده و خوشحال خواهم شد.


قالیباف: خواهان ایجاد تغییراتی بسیار زیادی در کشور هستم/ انتخاب مردم بهترین انتخاب است


محمد باقرقالیباف انتخاب مردم را بهترین انتخاب و آرای آنها را محترم برشمرد.


محمدباقر قالیباف که به همراه خانواده خود در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر شرکت کرده بود پس از رای دادن با بیان این‌که به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در کشور است، عنوان کرد: من می‌خواهم در حوزه پیشرفت و عدالت کشور تغییراتی بنیادی و اساسی ایجاد کنم.




وی افزود: قطعا از میان نامزدها یک نفر انتخاب می‌شود و انتخاب مردم بهترین بوده و آرای آنها محترم خواهد بود.


این نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: هر چه خواست خدا باشد، همان می‌شود در هر صورت من خواهان ایجاد تغییراتی بسیار زیادی در کشور هستم.


همچنین قالیباف که در بدو ورود به زیارت حرم عبدالعظیم حسنی رفته بود، پس از انداختن رای خود به صندوق و مصاحبه با خبرنگاران مجددا داخل حرم بازگشت.


جلیلی: هر که مردم انتخاب کنند باید مورد احترام همگان قرار گیرد


سعید جلیلی کاندیدا‌ی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران بعد از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای شهر گفت: هر که مردم انتخاب کنند و از صندوق‌های رای بیرون آید، باید مورد احترام همگان قرار گیرد.




سعید جلیلی که با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم در انتخابات شرکت کرد با بیان این مطلب،افزود: همه بایستی کمک کنند تا منتخب مردم بتواند به مردم خدمت کند.


وی ادامه داد: از آحاد مردم و همه هواداران نامزد‌ها می‌خواهم که به خلق حماسه سیاسی کمک کنند و تحقق این حماسه زمانی کامل می‌شود که بعد از اعلام نتایج نیز همه به رای مردم احترام گذاشته و براساس قانون عمل کنند.


ولایتی: نامه‌ای مبنی بر کناره‌گیری دریافت نکرده‌ام


علی‌اکبر ولایتی تاکید کرد: مهم‌ترین مساله حضور هر چه بیشتر مردم در کنار صندوق‌های رای و انتخاب کاندیدای اصلح است.


علی‌اکبر ولایتی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا از حجت‌الاسلام مهدوی‌کنی نامه‌ای مبنی بر کناره‌گیری از انتخابات دریافت کرده‌اید؟ گفت: بنده هیچ نامه‌ای مبنی بر کناره‌گیری دریافت نکرده‌ام.


وی ادامه داد: مردم باید به صندوق‌ها هجوم آورند، رای مردم به ریاست‌جمهوری و شورای شهر تایید مجددی از حمایت ملت از جمهوری اسلامی ایران است. ملاک رای مردم است.




ولایتی اضافه کرد: هر کسی که مردم به وی رای دادند، مورد احترام همه ما است و اگر به من اعتماد کنند و رای دهند من به قول‌هایی که به مردم داده‌ام، ان‌شاءالله به یاری خداوند و حمایت مردم عمل خواهم کرد و اگر به هر کس دیگری رای دادند و آن فرد بیشترین رای را به دست آورد ما هم در خدمت او هستیم.


وی افزود: همه ما کاندیداها تعهدمان بر این است که در خدمت ملت شریف ایران باشیم چه در سمت ریاست‌جمهوری و چه در سمت‌های دیگر. آنچه که مهم است حضور هر چه بیشتر مردم در کنار صندوق‌های رای و انتخاب کاندیدای اصلح است و پیروز نهایی ملت بزرگ ایران است.


ولایتی در پاسخ به سوال دیگری گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری یکی از مهم‌ترین اتفاقات در نظام جمهوری اسلامی ایران است که همه مردم به سمت انتخاب رییس‌جمهور حرکت می‌کنند. اکثریت مردم اکنون در کنار صندوق‌های رای حضور دارند که رییس‌جمهورشان را انتخاب کنند و دولت جدید باید در خدمت ملت باشد. اگر من را انتخاب کنند من تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم خواهم کرد.


وی درباره نتیجه انتخابات اظهار کرد: من نمی‌توانم در این باره صحبت کنم، این مساله منوط به انتخاب مردم است.