آقای رییس جمهور

آقای رییس جمهور

به امید طلوع دیگر
آقای رییس جمهور

آقای رییس جمهور

به امید طلوع دیگر

انتخابات در ایستگاه بررسی صلاحیت‌ها؛ گام بعدی چیست

ارسال به دوستان
انتخابات در ایستگاه بررسی صلاحیت‌ها؛ گام بعدی چیست؟

با پایان ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مراحل اجرایی این انتخابات وارد مرحله جدیدی شد.

خبرگزاری فارس: انتخابات در ایستگاه بررسی صلاحیت‌ها؛ گام بعدی چیست؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با پایان ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مراحل اجرایی انتخابات وارد مرحله جدیدی شده است.

در طول پنج روز ثبت نام کاندیداها در ساختمان فاطمی وزارت کشور، 686 نفر برای حضور در این رقابت سیاسی ثبت نام کردند تا توان خود را بر حضور در مهم ترین انتخابات سیاسی کشور، محک بزنند.

با به پایان رسیدن زمان ثبت نام ها مرحله بعدی انتخابات که بررسی صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان است، از امروز آغاز خواهد شد.

*سامانه جامع انتخابات و دسترسی آنلاین به مدارک ثبت نام کنندگان

در دوره جدید انتخابات ریاست جمهوری با ایجاد سامانه جامع انتخابات، روند بررسی صلاحیت ها برای شورای نگهبان با سهولت بیشتری امکان پذیر خواهد شد.

با به کارگیری این سیستم جامع، که شورای نگهبان نیز به آن دسترسی دارد، امکان دسترسی آنلاین شورای نگهبان به تمام اطلاعات ثبت نام کنندگان فراهم شده و در 5 روز گذشته نیز، مدارک ثبت نام کنندگان در پایان هر روز، به شورای نگهبان ارسال شده است. از این رو می توان انتظار داشت که روند بررسی صلاحیت کاندیداها بلافاصله آغاز شده باشد.

*شورای نگهبان چقدر فرصت دارد؟

شورای نگهبان پنج روز برای بررسی صلاحیت کاندیداها فرصت دارد که در صورت لزوم این زمان تا پنج روز قابل تمدید خواهد بود و پس از آن تا در فرصتی چهار روزه شورای نگهبان زمان دارد به اعتراضات  کاندیداهای رد صلاحیت شده رسیدگی کند.

با پایان بررسی صلاحیت ها و اعلام اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده به صورت رسمی از سوی وزیر کشور، تبلیغات کاندیداها می تواند به صورت رسمی آغاز شود.

*بیست و چهار ساعت قبل از انتخابات

در نهایت بیست و چهار ساعت مانده به آغاز رای گیری، مهلت تبلیغات کاندیداها به پایان می رسد و هیچ کدام از نامزدها حق تبلیغات علنی را برای خود نخواهند داشت، نظارت بر نحوه تبلیغات کاندیداها در این زمان بر عهده هیئت عالی اجرایی انتخابات متشکل از نمایندگان حقوقی(وزیر کشور،وزیر اطلاعات،دادستان کل کشور و یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس)  و هفت تن از معتمدین مردمی خواهد بود.

*گرمایی برای حس کردن

تا ده روز دیگر و با مشخص شدن تکلیف کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، می توان انتظار داشت که رقابت واقعی با حضور طرفداران کاندیداها آغاز شود.

 

رقابتی که از هم اکنون می توان گرمای آن را احساس کرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد